21 Mayıs 2012 Pazartesi

19 MAYIS SAMSUNDA TEKRAR YAŞANDI


Banu Avar’dan

19 Mayıs'ta Samsun'da olmak!

Sabah ben bir panayır yerindeydim.. İçim titreyerek 19 mayıs Stadyumuna
geldim.. Ve gözyaşlarıma hakim olamadım.. Stadı terk ettim..  Canım
çocuklarımız her biri yeşil sahanın her bir noktasında birbirinden kopuk,
bir curcuna içinde 'başbakanın emir buyurduğu şekilde' atlıyor zıplıyor,
bisikletle dolaşıyor, boşa kürek çekiyor, kollarıyla yüzme hareketi yapıyor,
birileri güreşiyor birileri  koşuyordu... Paramparça eğitim gibiydi yeşil
alan..  Ya da 4+4+4  curcunası yansımıştı stada..

Onurla yürüyen, birlikte hareket eden  gücü, dayanışmayı gösteren  gururla
göğsümüzü kabartan tek bir kare yoktu..  Dağınıklık vardı,  'ne yapıyoruz
biz?'  Sorusu  vardı 19 mayıs stadyumunda..   Asker yasaklıydı stadyumda...
Bir paraşütle indirilen Türk bayrağı  19 mayıs  törenlerine  ordudan son
selam gibiydi..

Ben 19 Mayıs'ı  samsun İlk adım belediyesinin katkılarıyla  Atatürk kültür
merkezinde Samsunlularla, Sivaslılarla, Ordulularla, Manisa, Muğlalılarla
İstanbul'dan gelen kardeşlerimle omuz omuza kutladım..

Samsun'un pırıltılı gençleri umuduma umut kattılar..  İlkadım belediyesinin
Yavuz Yazgan'ı, Hüseyin Kürşat'ı, Mustafa Kürşat'ı Şerif beyi beni
başlarının üstünde taşıdılar.. Ve   Osman Kara başta olmak üzere  Samsun'un
gazetecileri,  aydınları öğrencileri esnafı mühendisleri  bizi hiç yalnız
bırakmadılar... Bunların hepsi geçecek yahu diye haykırdılar... TEŞEKKÜRLER
SAMSUN..   Yeniden görüşene kadar  dimdik kalın!




Mahiye Morgül’den

Bayram'da Samsun'da olmak, Banu'ya da destek vermek demekti...
Sevgiyle













19 MAYIS SAMSUNDA TEKRAR YAŞANDI, YAŞATANLARA ŞÜKRANLARIMIZLA.

       Olayın vakarını yansıtan tarihi ve törensel ambiyans, son Sultanın buyruğuyla eksik kalmıştı ama olsun. Sizler vardınız ya, tüm gençliğimizle gönül birlikteliğiniz vardı ya, işte bu hepimize yeter ve her şeye bedeldir.
     Birbirinize de çok yakışmışsınız, birlikte duygulanamamanın hüznüyle, selam ve sevgilerimi yolluyor, sizlerin ağabeyi olduğum halde, kendim ve tüm çocuklarımızın gelecekleri adına asaletinizi kutlarken, şükranla o asil alınlarınızdan ve ellerinizden öpüyorum.
                                 Serendip Altındal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder